Varför är du rädd mitt hjärta?

Vem flyr du mitt hjärta? Vem är så stor och så stark att du inte tror dig finna styrka att stå emot? Vad är så skrämmande att du lägger ned din tid och energi åt att fly? Vad skrämmer dig mitt hjärta? Har inte Gud sagt att Han är med mig varje dag till tidens slut? Har Han inte sagt att Han omsluter mig på alla sidor? Är det inte Han som ska ge mig styrka då jag är svag? Varför skräms mitt hjärta av dig Gud? Varför flyr jag mötet med dig av rädsla för vad Du kommer röra upp inom mig?


Litar jag inte på min skapare så pass att jag har förtroende för att det Han vill ta itu med är något som är bra för mig? Varför litar jag inte på Honom som skapat mig och gett mig evigt liv? Varför flyr du mitt hjärta? Varför flyr du den behandling som du så länge längtat efter? Varför flyr du mitt hjärta, ser du inte att det är din befrielse som väntar?


Varför är du så rädd mitt hjärta? Varför vågar du inte leva? Har motgångarna gjort dig så rädd att du inte längre vågar leva? Har besvikelsen blivit så tung att du istället väljer att aldrig chansa? Varför har du blivit så rädd mitt hjärta?


Om du bara visste vilken tur du har som ens känner av att det finns något att fly. Det betyder ju att det finns befrielse för dig. Den är dig så nära och ändå har du inte märkt det förr.


Tänk att det finns en skapare som så otroligt gärna vill se mig fullt ut levande. Att det finns en Gud som gläds när min kreativitet och lust över livet är som störst. Tänk att det finns en Gud som vill att jag ska leva mitt liv till fullo. Att jag ska leva i frihet och inte behöva fly. Tänk att det finns sanningar som sätter personer fria trots att det alltid känts som att den sanningen snarare skulle döma och straffa. Tänk att det är tvärtom! Att det är sanningen som gör oss fria! Vilket nådens under det är. Sanningen gör mig fri. Det finns med andra ord ingen sanning jag kan fly för att bli fri. För att bli fri måste jag gå rakt emot det, rakt emot det som känns som avgrunden. Det som känns som det som avgör min existens, mitt enda hopp. Rakt mot det måste jag gå och säga, kom an då! Smaka på orden mitt hjärta, sanningen gör mig fri.


Var inte rädd mitt hjärta det finns befrielse att få. Men du måste sluta fly och möta sanningen, inte förrän då kan du älska dig själv och låta dig älskas av Gud. Inte förrän du accepterar sanningen om dig själv kan du fullt ut acceptera andras och Guds kärlek till dig. 


Glöm alla besvikelser på livet och på Gud. Det finns något mer utöver det som du har kvar att uppleva. Det finns mer i livet än motgången och besvikelsen. Det finns nya chanser och det finns nya vägar att gå. Ta sanningen till hjälp och sök dig vidare. Det är inte slut än. It´s not over not over not over yeah.


Det finns fortfarande hopp mitt hjärta. Hopp för min hopplösa tanke, tro för min trolösa tillvaro. Det finns något annat utöver allt det jag kan se, det finns psykologi som jag ännu inte känner till. Håll dig fast vid det mitt hjärta, håll dig fast vid att det finns hopp. Våga tro på förändringens makt och våga till sist hoppa. Våga tro mitt hjärta, våga tro så ska du se att du får vara med om det du innerst inne längtar efter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0