Det är här och nu som gäller

Har just avslutat en tjejkväll med middag och film. Skönt med såna kvällar med nära vän. Vi såg Anne Franks sista dagar. Usch vad hemsk och mörk filmer om 2a världskriget är och ändå kan jag inte få nog av att se sådana. Mest för att jag älskar historia och för att jag inte vill glömma. Samtidigt inser jag ofta precis i början av filmen att jag inte orkar att jag inte vill. Lyx för mig att kunna välja bort något som andra människor levt i. Jag kan välja bort en film, de har levt i verkligheten av den.

Det blir lätt att ens egna små bekymmer blir obetydliga och pinsamma. Skitsamma om jag hinner gå en timme på stan liksom. Samtidigt så är det det här som är mitt liv. Jag bor i Sverige och det är 2008 jag kan inte må dåligt över att jag är lyckligt lottad. Men kanske att jag måste bry mig mer om dem som inte har det lika bra som jag. Tänka mer på vad jag köper och vart mina pengar går. Men mest av allt så tror jag att jag måste ta vara mer på mitt liv och min tid. Jag lever nu.

Jag har länge tänkt att jag ska skriva lite om vad som inspirerar inför höstens mode. Jag tänker satsa på business woman från 70-80 talet. Du vet skräddat kanske kostym eller dress och propert men med en helgalen frisyr och fruktansvärt fula glasögon. Det kan ju helt enkelt inte bli bättre. Säg till om du hittar snygg bild på vad jag menar! Jag letar för fullt!

Dags att sova sten hårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0