Guldklimpar i mörker

Äntligen en dag där jag har frihet att göra som jag vill. Idag är jag ledig igår jobbade jag och imorgon ska jag jobba. Men idag är ledighetens ande över mig. I veckan har jag jobbat på mina två jobb morgon till kväll: 9 börjar jag på ena jobbet och 21 slutar jag på mitt andra jobb samma dag. Lagom mör i kroppen finns inte så mycket ljuspunkter.

Men jag lärde mig för flera år sedan att jag måste omge mig med sådant som skänker vila, tröst, inspiration och glädje. Jag har fotat tre stycken glädjekällor som jag vill visa upp.

Man tror lätt att glädjen alltid måste vara speciell och att det ska vara så märkvärdigt. Jag blir glad när min käraste frågar vilken färg jag vill ha på muggen eftersom han vet att jag bryr mig om sådant. Samtidigt är det viktigt att förstå att glädjen först och främst måste komma inifrån. Sen när det är så där inne i hjärtat så kan man bli glad åt en liten sak. Man kan inte vara noga med utsidan och strunta i insidan. Det är insidan som räknas när det kommer till riktig glädje. Jag har en granne som klipper gräsmattan i 1 timme och sedan putsar kanterna med en trimmer i minst 1 timme till. Han jobbar flera dagar i veckan på att huset ska se fint ut på utsidan. Nu har jag varit också på insidan. Det är spindelväv i trappuppgången, det är sprickor i väggen. Det håller inte. Det är insidan som ska skina ut och göra utsidan fin! Varför jobbar vi så ofta tvärtom? Sluta med det. Det är bara dumt.

Här kommer mina glädjekällor denna vecka
Dessa är inköpta i somras. Höganäskopparna är köpta på Fabriksbutiken och Moje muggen köpte jag i Prag.
Dessa köpte jag in i somras. Höganäsmuggarna köpte jag på Fabriksbutiken i Nyköping och Moje muggen köpte jag i Prag.


Min arbetsstol. Köpte jag i somras och så sydde jag en egen stolskudde till av ett tyg jag hittat på 2a handsbutik.


Min säng. Det här är verkligen en favoritplats, att ligga och prata i och främst sova i. Jag älskar att sova. De två runda kuddarna är 2ahands fynd. Alla andra kuddar har jag sytt. Jag har även sytt överkastet och klätt in sängstommen själv.

Kommentarer
Postat av: evelina

så himla fint du ser ut att ha det!! härlig stämning.



håller med angående insida utsida.

2008-08-29 @ 13:33:34
URL: http://ugglanharordet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0