julpyssel går före blogg

Jo det är faktiskt sant. Jag prioriterar julpyssel och middag med vänner före att blogga om mitt liv. Jag försöker leva det istället och så kanske jag iband hinner kasta en tanke eller två här. Det är ofta därför det kan komma flera inlägg samma dag och sedan gå flera dagar innan nästa.

Imorgon är min sista dag på tråkjobbet. Ska jobba ett riktigt surt och långt sista pass och sen är det tack och adjö. Ska bjuda dem på lite julgodis, det är de värda tycker jag. Men det ska bli så skönt. Vårterminen är det en arbetsplats som gäller och sedan plugg en dag i veckan minst. Vore nice att bli klar med plugget nu alltså. Hörde i början av studierna om att det fanns de som pluggade och aldrig blev klara de bara fortsatte att plugga på ett eller annat vis. Då tänkte jag att de måste vara knäppgökar som inte gör klart.

Men sen var det så att sorgen och livet kom ikapp och det var inte så enkelt att plugga och hålla fokus när hjärtat och hjärnan kämpade med helt andra frågor. Sen har ju studierna i sig varit bearbetande för mig. Men ja, när jag ser tillbaks så är jag tacksam att jag kommit så långt som jag gjort trots all ångest och allt som varit.

Ikväll var det middag med personalen från Cafét. Ena riktigt sköna människor hela bunten. Jag bjöd på min favoritpaj (broccoli och valnöt) och sen spelade vi Settlers så svetten rann.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0