en o-rolig natt

Ibland går det bara inte. Av någon anledning ska man ligga och vrida sig i lakanen och prova nya sidor av kroppen att vila på. Men det går inte. Till slut börjar det kännas ovärt att ligga kvar för vad i hela friden ska man göra? Lite ironiskt att jag hittade boten mot sömnlösa nätter och ändå lyckades ligga sömnlös in på morgonkvisten. Jag tänkte för mycket på jobbet. Mitt ena jobb. Jag har två jobb, ett som passar som hand i handsken för mig och sedan ett jobb som jag måste ha för att få ihop mina timmar varje månad. Det har dock börjat bli ohållbart. Något måste göras. Det ställs för höga krav på mig för att det ska kännas värt den låga lönen. Och ändå är ju trots allt lönen skön att få varje månad. Men till vilket pris? Är det värt sömnlösa nätter, magkatarr och oro inför att åka till jobbet? Är det värt att aldrig ha en ledig kväll? Jag hinner ju inte med ens det mest naturliga som att laga mat eller bjuda hem vänner på middag. Jag drömmer och tänker för fullt. Är det nu det är dags att våga starta firma? Vi får se. Någon som har ett roligt förslag på vad jag ska göra?

Och sen medan jag låg där sömnlös och orolig så tickade besökarna till på bloggen. Det känns fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0