Min egen mall

Jag har känt en frihet sen jag för ett tag sedan insåg att jag får bestämma själv över mitt liv. Det känns på något sätt som att jag äntligen börjar förstå att mitt liv handlar om de val jag gör för mig och att jag bestämmer vad som känns rätt. Jag styrs vare sig jag vill eller inte av andras förväntningar. Alltså de förväntningar som jag tror att andra har av mig. Jag håller nu på och försöker lära mig att det inte är så livet ser ut. Jag är en egen person med gåvor som passar just mig. Mina erfarenheter, min utbildning och mina intressen är det som skapar mig. Och jag får själv bestämma vad jag vill göra med mina möjligheter.

Jag får ofta frågan "vad vill du bli?". Jag hatar den frågan för den får det alltid att låta som att jag inte vet vad jag vill bli. Det är för att frågan är fel ställd. Jag är redan vad jag vill vara. En människa som lever i nuet, en person som andas och tar vara på tillfällen och möten. Jag vill vara en konstnär, en person som lever och gör det till en konst. Jag vill vara en person som lever nära Jesus och där mitt liv får inspirera andra. Vad jag ska jobba med är en helt annan sak och det vet jag inte än vad som kommer bli min största kassako. Men är det verkligen det som definierar vilka vi är? Jag vill inte att mitt arbete ska säga vem jag är. Jag vill att mitt liv ska skrika vem jag är och vem jag tror på.

Kommentarer
Postat av: evelina

amen till det!



berätta om den lilla butiken på jobbet och jobbet, jag är nyfiken! egenföretagare?? gud har precis berättat för mig att plugga socionom inte är min väg nu och utmanar mig till annat. det är skitspännande!



tack för tipset om mig :) du finns i min länklista numer också..

2008-09-17 @ 09:26:24
URL: http://ugglanharordet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0