"helt slut på"

Efter en helg med massa flyttstäd, packande, slängande och dirigerande så är man rätt slut. Inte nog med att vi jobbat så hårt i helgen i huset i Ö-vik. Vi har varit förbi Umeå och umgåtts med vänner samt suttit en HEL dag i bil i en lång seg och bitvis stillastående bilkö. Sjukt segt. Vi missade vårt bokade tåg igår kväll och var tvugna att stanna över i Uppsala en bonus kväll. Gjorde inget, vi fick träffa och fika lite med K.s nygifta storebror. Mysigt!

Så nu när jag just dunsat in genom dörren med mina 4 väskor och vattnat mina blommor finns det inte så mycket ork kvar. Jag ska andas en stund innan jag ska iväg på möte inför designtävlingen. Snart är det dags!! Det finns platser kvar om du e sugen på att vinna en symaskin! Klicka här  för mer info.

Kommentarer
Postat av: ellen

hej babe!



vet du att du har horoskopreklam på din blogg....?



2009-04-15 @ 16:44:20
Postat av: yosofine

tjaba!

Jo jag vet att all möjlig skit marknadsförs på min fina blogg. Dock är det svårt att få till ett så bra namn på annan bloggdomän utan reklam. Och än är jag inte villig att betala för att bli av med reklamen... Man får helt enkelt strunta i reklamen tills vidare!

2009-04-15 @ 23:02:37
URL: http://yosofine.blogg.se/
Postat av: ellen

i do and i will.



och jag gillar att du delar kultur o konstformsbristfrustrationen m mig.

lets work on it. bristen asså.



måste man plantera om pelargoner i pelergonjord efter 1a blomningen?

2009-04-17 @ 09:44:40
Postat av: yosofine

Vad "skönt" att jag inte är ensam. Tragiskt att jag inte är det.



När det gäller pelargoner så är jag en nybörjare. Jag minns inte att Farfar någonsin använde någon sådan jord. Jag har planterat om mina i vanlig näringsrik jord och de verkar må toppen! Men jag gör ju inte som man ska. Mina blommor står ju på samma plats år efter år (Har inte vilat dem över vintern i en kall källare). Tror du får gå på magkänsla, tro inte allt du läser. Farfars råd vad lagom dos kunskap och lagom dos sunt förnuft sen ger du blommorna ordentligt med vatten och blåkorn som gödning. Det har funkat på mina iallafall!!

2009-04-17 @ 11:22:25
URL: http://yosofine.blogg.se/
Postat av: ellen

blåkorn?

2009-04-17 @ 15:21:11
Postat av: yosofine

Yes! Det är växtnäring i flytande form. Vätskan är blå och man spär ut vattnet med detta. Finns att köpa i välsorterade matbutiker samt på blomsterhandlar.

2009-04-17 @ 15:58:51
URL: http://yosofine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0