snart dags för julkok

Varje år har jag veckorna innan jul fullt upp hemma med att koka knäck och smälta choklad. Men i år har det varit så mycket med annat att jag inte ens hunnit börja. Men det är något jag ser fram emot att få hugga in i nu i helgen. För att riktigt poängtera att jag går på julledigt.

I år har jag försökt dra ned på ambitionerna och jag kommer inte göra fullt lika mycket godis som de andra åren. Men några favoriter som kommer gå i repris är.

Knäckklubbor i strut. I år ska jag förfina mina tekniker. Nya bilder med fullständiga recept kommer efter helgen.

En annan favorit i repris är polkagris och chokladgodiset.

Superenkelt att göra och ett skönt avbrott mot allt supersött. I år ska jag testa med turkisk peppar också. Det kan vara nåt. Den som väntar får se!

Sist men inte minst är min absoluta favorit. Jag älskar mashmallows så det kommer såklart att finnas rocky road på godisbordet.

Bilden är tagen härifrån eftersom jag inte har några egna bilder på underverket än. Och som tidigare, bilder och recept kommer!

 

Och det är allt jag tänker baka i år! Istället ska jag ägna lite tid åt annat julpyssel, det är en del kvar innan jag är helt klar. Men det ska nog gå att hinna med. Tågbiljetter hem är ordnade så jag har inte hur mycket utrymme som helst för utsvävningar vilket är bra, det är ju varva ned jag ska göra. Jul here i come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0