jobbar helg

Det är svårt att känna att livet består av annat än arbete när större delen av den vakna tiden tillbringas på jobbet. På helgerna har vi öppet 18-01 vilket innebär att jag från 17.00-02.00 är på jobbet. När jag kommer hem slocknar jag. Då ser jag dessutom till att låta kroppen vila tills den själv säger till. Ställer därför ingen klocka. Idag vaknade jag 12.39. Gick upp, åt frukost, la mig i soffan för jag var så trött. Halvlumrade i soffan och vid 15.30 var det bara att börja fixa inför kvällen.

Nu är jag nyduschad och har ätit mat och ska strax börja bege mig till världens bästa jobb. För trots de sena nätterna och det höga tempot bitvis så måste jag säga att det inte kan finnas mycket som slår det här. Igår hade jag ca 200 gäster sammanlagt under kvällen som kom för att fika, umgås eller lyssna på livemusik. Ett tag sprängde vi besöksrekordet rätt rejält. Hur kul som helst. Och även om fötterna värker och ryggen skriker ifrån och svetten rinner och magen kurrar så finns det inget som går upp mot upptäkten att jag fått förtroende hos en tonåring. Det finns inget som ger sån belöning.

Nu är stället fullt av emosar. De är såna här sköna kids med färgglatt hår och sminkade ansikten. Inte sällan är deras armar sönderskurna. De hänger hos oss av egen fri vilja. De kommer självmant till oss för att hänga. I och med kaffet och deedbollen så får vi också chans att lära känna dem. Vi har genom vårt Café möjlighet att på ett eller annat sätt inspirera dessa kids och visa att det finns något mer, det finns ett större sammanhang än just det som du nu befinner dig i. Om det är genom att låta olika artister spela, hjälpa dem att få praktikantbidrag, eller lära dem att måla eller bara sitta ned och lyssna på dem. Skönt är ändå att märka att vi faktiskt betyder något i dessa människors liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0