kärlek vid första lyssningen



Låt mig berätta om en artist som förgyllt mitt liv i kanske 5 år hitills. Jag minns inte när eller vem som introducerade henne i mitt liv men antagligen var det min Käreste eftersom han kan allt och vet allt om musik och därför kan ge bra tips på artister att kolla upp.

Iallafall så minns jag första gången jag hörde hennes röst strömma ut från högtalarna. Jag minns att det kändes som att mitt liv äntligen fått ett soundtrack. Sen dess har hennes musik med jämna mellanrum spelats hemma och i lurarna på diverse musikspelare. Och det fina är att man aldrig tröttnar. Hon spelar musik som jag tror få skulle ha svårt för. Vilken person som helst måste tycka att det är åtminstone ok att lyssna på. Tror knappast att det finns dem som passionerat ogillar henne.

Höjdpunkten på vår relation var när jag fyllde 25 och råkade vara i Sthlm samtidigt som hon skulle spela på södra teatern. Klart jag fixade sällskap och köpte biljett i sista sekund. Det var en konsert som jag inte ville skulle ta slut. Sällan det händer. Jag brukar kunna bli less efter ca 5 låtar och hellre vilja sätta mig längre bak så man kan prata samtidigt. Men nu satt jag ett par rader från scen och bara njöt.

Man blir lätt förvirrad när man hör denna artist prata eftersom hennes sångröst är väldigt mycket mörkare än hennes pratröst. Hennes låtar spelas en hel del på tv som bakgrundsmusik. Har du listat ut än? Japp, hon heter Rosie Thomas! Bjuder på en favorittext från hennes album "If songs could be held" från 2005.

Im still learning what love is
Everyday I wake up in your arms
Im still trying to figure out what works
How to set off all your alarms

Im still learning what love is
When Im walking close to you
The best way to hold your hand in mine
The best way to comfort you

Guess it may
Guess it may
Guess it may
Guess it may
It may always be this way

Im still learning what love is
Every time you look at me that way
Im still trying to figure out just how
You can still look at me the same

Guess it may
Guess it may
Guess it may
Guess it may
It may always be this way

Even though I may not get it right
All the time I will always try
And I will always stand right by your side

Im still learning what love is
Everyday I wake up in your arms
Im still trying to figure out what works

Guess it may
Guess it may
Guess it may
Guess it may
Guess it may
Guess it may
It may always be this way
(Rosie Thomas)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0