sjuk dag.

Jag började dagen med att ringa vårdcentralen på mammas uppmaning. Läkaren tyckte det var bäst att ta lite blod och se vad det är som spökar i mina bihålor. Fick inte så mycket svar men gick iallafall därifrån med medecin som säkert kommer göra underverk.

Idag var det tänkt att jag skulle hinna med en del. Men det blev en sjuk-dag hos min Käresta. Vi har färgat lite svarta kläder så de ser fräscha ut ett tag till och så har jag hjälpt till att städa och få lite ordning i hans lilla rum. Men mest känns det som att jag bara varit. Det är skönt med sådana dagar. Ofta har vi dem hos mig men idag passade det bäst hos min Käresta. Han lagade mat åt mig och jag fick bara ligga i soffan i korridorköket och hämta andan. 

Hem åkte jag sedan med en välfylld mp3 spelare. Så nu har jag några veckors skön lyssning framför mig. Jag fick välja och vraka bland en massa skivor som jag inte lyssnat på men som jag varit sugen på att höra. Det känns nästan som när man var barn på julafton. Musik är äkta inspiration. Att lyssna på olyssnad musik som är bra kan få vilka trötta muskler som helst att vakna och vilja skapa. Jag blir helt pirrig i kroppen av vetskapen på alla toner som kommer fylla mitt hem den närmsta tiden.

Det är sånt som gör livet roligare att leva, det fyller det liksom med innehåll.

Kommentarer
Postat av: Åsa D

Krya på dig! Intressant att läsa dina inlägg...

//En ny läsare

2009-01-06 @ 15:38:34
URL: http://rymdhundenlajka.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0