va ere frågan om?

Vad är det som gör att jag så fort jag ska börja plugga känner stress över allt jag inte gör just nu? När jag sitter med ett arbete som jag borde varit klar med för 1 år sedan och känner stress över de andra arbetena som måste in. Jag kan ju inte göra mer än ett arbete i taget och ändå ska svetten rinna och magen sura för att jag har annat som är ogjort. Jag blir tokig.

Skönt att tänka på är iallafall att jag har flera dagar i veckan ett tag framöver som jag inte har annat att göra än att försöka bli klar med dessa arbeten. När de är klara kan jag lägga alla års studier bakom mig. Det är nog just nu det enda som får mig att öppna boken och färdigställa läsrapporten.

Sov riktigt illa inatt. Stormen där ute kunde inte lugna ned sig så jag kunde sjunka in i sömnen utan det ven, knakade i väggarna och smattrade mot rutorna. Och något hade jag ätit så att magen blev helt uppsvullen och bitsk. Sen finns det perioder då jag känner att jag inte äger min egen tid utan det känns som andra människors krav eller förväntningar på mig tar allt som är mitt. Jag har ingen chans att bestämma själv utan jag måste försöka leva upp till alla förväntningar. Förväntningar som inte är realistiska för fem öre. Förväntningar som nog ingen heller har eftersom folk ofta är för upptagna med sitt. Jaja.

Om någon vill veta vad jag gör så sitter jag iallafall i köket framför datorn och skriver klart arbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0