sjuk och uttråkad

Det är inte mycket som händer just nu i mitt liv. Jag ligger hemma i min soffa och gör så lite som möjligt. Bara det är en övning. Jag vill ju alltid göra något och vara så effektiv som möjligt. Jag har tillåtit en aktivitet och det är att rensa bland mina magasin. Jag har flera års mode och inredningsmagasin i min lägenhet. Med jämna mellanrum brukar jag rensa bland dessa. Några guldkorn sparar jag som de är. Men de allra flesta blir sönderrivna. Jag behåller de sidor som är intressanta och inspirerande. Resten åker i papperssorteringen. Det är ett väldigt skönt och befriande arbete. Som dessutom ger väldigt mycket inspiration. För i slutändan har du en mycket mindre hög med bara intressanta bilder och reportage!

Den här veckan har väl varit den tråkigaste det här året. Har knappt träffat en människa, jag åkte till jobbet igår en stund men fick åka hem igen med svansen mellan benen. Det krävs disciplin för att bli frisk. Jag måste koncentrera mig på att inte göra för mycket. Jag sover dessutom rätt mycket. Så jag har inte så mycket att skriva om känner jag. Men jag kan ju bjuda på lite bilder iallafall!


Jag har en hylla för alla mina kryddor. Det är inte idealiskt eftersom kryddor mår bäst i mörker. Men det blir fint iallafall och det är lätt att använda.


I den lillaglasburken förvarar jag en liten dos berbere, en etiopisk krydda som ger vilken gryta som helst det lilla extra. På länken får du recept på hur du gör en egen variant. Min är från Etiopien, jag köpte hem flera kilo när jag var där. Det som är kvar förvaras i min frys.

På dörren till mitt skafferi hänger en tavla från Farfar. Helt förträffligt att bli påmind om när man hämtar pastan.


Jag gillar att ha såna här gamla skafferier.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0