farmor och gammalt sytillbehör



Jag har städat och organiserat bland mina verktyg o material. Under sommaren har jag fått en hel låda till av svärmor med tyger och sytillbehör! Jag ha även gått igenom sypallen från farmor. Där låg en helt oanvänd uppsättning synålar, Farmer needlebook. Antar att Farmor köpte den när de var i usa o hälsade på hennes syskon som utvandrat dit. En hel del fick jag ta rätt på som kändes som en produkt av att en person med svår alzheimers städat i lådan. Farmor var sjuk och dog i den hemska sjukdomen. Hade varit kul att veta mer om hur hon var innan, vad tänkte Farmor på och vad drev hennes skaparlust inom sömnad och vävning? Jag känner iallafall större samhörighet nu efter att jag rensat i lådan. Som att vi delar något gemensamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0