och så går dagarna i ens liv förbi

Har du tänkt på att varje dag är en dag i ditt liv?! Att alla dagar räknas? Ibland känns det som att man låter vissa dagar slippa undan, de behöver inte räknas. Man sitter av tiden eftersom det kommer något bättre längre fram. Det är skillnad på att se fram emot något eller längta till ett visst datum.

Jag tänker på det rätt ofta och vill att varje dag ska innehålla det som just den dagen kunde bidra med. Alla dagar behöver inte ha ett digert schema med uppdrag. Men den är värd sin uppskattning och närvaro ändå.

Denna dagen, ett liv. Eller hur var det han sa Melker på Saltkråkan? Jag tror att jag fattat grejen. Det handlar om närvaro i nuet. Att acceptera livets omständigheter och sedan göra det bästa man kan i den situation man befinner sig i.


Vissa kallar mig en livsnjutare och jag kan nog njuta lite för mycket ibland. Men samtidigt så är det ju bara nu jag har. Det finns ingen som kan ge besked om imorgon eller nästa vecka. Och om jag då får välja mellan att äta snabbmakaroner med ketchup eller chevré mackor med honung och valnötter vinner chevré och honungsmackorna alla gånger! Sen att det tar längre tid att laga spelar inte så stor roll, vad är det vi jäktar till så pass att vi inte hinner laga en god måltid och sedan njuta av den?

Sen att man ändå måste hoppas och räkna med att det kommer en morgondag gör ju att man behöver tänka på att äta och ta hand om kroppen så att den är pigg och kry även då. Och det mina vänner är något jag jobbar på.

Kommentarer
Postat av: Jenny

WORD!!!

2009-09-24 @ 16:06:23
URL: http://wappadou.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0