shorts till jobbet och en månads bloggande

I tisdag kom vår praktikant med shorts till jobbet. Han var besviken över att inte jag också hade shorts till jobbet. Jag påpekade att vi fortfarande är i april. Men jag har upptäckt att dagens ungdom verkar tro att sommaren börjar redan sådär i mars/april. Jag vet inte riktigt var de placerar våren dock. Troligtvis har de helt slopat "vintern" och kör vår då. Eller nåt sånt. Dagens ungdom. Du vet.

Iallafall så har jag senaste tiden gått in för det här med utmaningar och vad av olika slag. Jag tycker det är kul att bli utmanad, det är därför jag startat bokcirkel där jag ska läsa böcker jag annars inte skulle läst. Men det är minst lika kul att utmana.

Nu utvecklade sig samtalet med praktikanten så att shorts historien blev till ett vad. Eftersom jag inte hade shorts, trots att solen sken (det var ju max 14 grader i solen när det var vindstilla). Eftersom jag visste att praktikanten har bytt blogg en sisådär 40 gånger den senaste månaden så utmanade jag honom till att ha kvar den senaste han startat i en månad. Om han lyckas med det så ska jag ha shorts till jobbet.

Så nu har jag lagt ut informationen här. Till allas stora glädje. Här har ni koll på att han fortsätter blogga. Jag lovar att lägga  ut outfit bild den 11 maj så ni får se hur det gick.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0