soffliggare

Två dagar efter frizon och mitt hjärta bubblar fortfarande av inspiration. Det är många tanketrådar jag håller på och nystar på nu. Kommer nog bli en hel del inlägg till om dessa. Men inte just nu.

Just nu är jag genomförkyld och helt orkeslös. Inspirationen bubblar och jag vill städa och fixa och få mitt hem levande. Men nysningarna liksom skrämmer iväg all ork. Nu kokas det soppa och jag har förberett min soffa för ytterligare en dag nedbäddad i den. Jag har lagt fram boken "Fortfarande Alice" av Lisa Genova som jag försökt läsa de senaste veckorna. Jag pallar inte att läsa så mycket åt gången för det är mycket att ta in. Men den är väldigt väldigt bra. Den beskriver på ett trovärdigt och sansat sätt hur en person drabbas av sjukdomen alzheimers och hur det berör familj och anhöriga på olika sätt. Tyvärr väldigt relevant i mitt liv just nu.

Det här med att ta en dag i taget och fästa mina ögon på Jesus har blivit en överlevnadsstrategi. När livet vill slå omkull allt under mina fötter.

Jag vet att det är en verklighet. Att Gud bär. Att Han står kvar i alla lägen.

Det är en skön vägg att vila mot.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0