the high and lows... typ

Ja då har ja tagit mod till mig. Kollat igenom arkiven och grävt fram lite bilder som visar min lilla stilresa genom livet. Kläder har alltid varit ett sätt att uttrycka sig för mig. Det gör att det finns mycket som jag gärna skulle vilja ha ogjort i min garderob. Men istället för att gömma och skämmas för mina olika stilar väljer jag att hylla mina 30 år genom en liten bildkavalkad! Håll till godo!

Oklanderligt, snygg bild och tidsenligt klädd.

Fint matchat med bakgrunden.

Batikmönstrat var hett på 80-talet dessutom bodde jag i Afrika. Helt rätt.

Här börjar det gå galet.. väggarna är hemskt ur tiden och sminkningen... ja vad säger man?

Vi hoppar raskt över till guldlock som fick vara tärna på bröllop. Hade snygga linboots till klänningen. Det enda minuset är magontet och febern.

Året efter får jag en impuls och drar på skolbalen i 9an. Klänningen är vintage och är fortfarande i min ägo.

Vi hoppar raskt till sista året på gymnasiet. Min indiepopspace period med jättemycket vit ögonskugga.

Studentklädseln kunde såklart inte vara som alla andras. Jeanskjol och vita strumpbyxor som vi var tvungna att åka till norge för att hitta.

Ett halvår senare är jag kvar i jättekortaluggen stadiet. Den är dock lite mer rundad.

Senare det året agerar jag modell åt en vän.

Piercar och tatuerar mig dessutom. Och det här var när jag gick bibelskola. Luktar revolt lång väg! (tatueringen var dock en sån som gick bort efter några duschar, piercingen var äkta o satt i ca 7 år)

Några år senare är jag värdinna på bröllop (jag hann 4 värdinneskap på 3 år).

Sommaren innan jag flyttar till Umeå flödar kreativiteten över. Byxkjolen sydde jag av jeanskjolen jag använt till döds som jag sytt av ett par gamla jeans. Återbruk på återbruk så att säga. Men inte så dumma ju!

I Umeå började jag experimentera med pasteller. Färgade också håret i lila slingor under en period. Riktigt emo.

Blivande teolog som åker till Lappis för att be 24-7 höll till där åtminstone två år det var fint det!

Jag tog en paus i teologistudierna och satsade på textila uttryck. Här är kjolen en del av resultatet.

Inspirerad av SATC gick jag i klackar och liten väska. Det här var de stora smyckenas guldålder.

Några år senare går jag och klipper mig innan jag ska till Prag på semester. Något jag fått ångra många gånger sen dess. Svårt att se bilder från resan och gilla läget.

Det ledde dock till den här frippan som jag gillar rätt mkt fortfarande. En ständig frestelse..

De senaste åren har jag så låtit saxen vara. Här Coco Chanel inspirerad med mormors blus!

Hoppas resan varit till glädje!


Kommentarer
Postat av: elisabet

jättehärlig resa att få dyka in i! Tack!

2010-12-06 @ 16:08:32
Postat av: ellen

i like it!!! kram

2010-12-06 @ 23:58:53
URL: http://distantdiying.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0