de skulle bara veta

 

Häromveckan hittade jag en perfekt förvaringsväska till mina smyckesprylar. Nu när jag har en helt skattkammare med gamla knappar måste jag förvara dem på något bra vis.

 

 

Det finns dem som inte ser något värde i gamla knappar. Knappar av trä, glas och plast. I mängder av utföranden. En värld som håller på att försvinna. De skulle bara veta vad man kan göra...

 

Till exempel kan man göra ett sånt här fint halsband. Jag har återanvänt kedja, två gamla halsband samt knappar. Det enda som är nytt är spännen, ringar och ståltråd samt lite lim.

Och blir det inte fint på?

Jag blir rätt ofta inspirerad av sådant som ingen annan sätter värde på. Under kursen i textila uttryck jobbade jag mycket utifrån sådana teman. Mitt slutarbete handlade om stenen som blev förkastad av byggnadsarbetarna men som sedan användes som hörnsten, läs t ex Luk 20:17.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0