nyårslöftet

Jag har gått i veckor och klurat på hur mitt nyårslöfte ska se ut. Och inte hann jag bli helt klar till självaste nyårsnatten men jag tror jag hittat en bra balans nu!

Mitt löfte är att låta vardagens sysslor få ta mer tid. Jag vill därför i möjligaste mån baka det bröd jag ska äta, koka eget godis och laga mat med så lite färdiga produkter som möjligt.
Jag ska också dra ned på onödig shopping. Mer medvetna köp och i möjligaste mån ta hänsyn till miljö och produktionsvillkor.
Syftet är att bli mer långsam och ge vardagens små sysslor mer uppmärksamhet.

Har du gett något roligt eller inspirerande nyårslöfte?

Kommentarer
Postat av: ellen

du e lovely!

bra... klurar fortfarande på mitt...

2010-01-03 @ 20:42:36
URL: http://myspace.com/ellenvingren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0