sena timmars funderingar

Det har tagit emot lite extra den här terminen. Att börja jobba igen. Mest för att jag var så otroligt trött när jag fick julledigt. Men också därför att jag fått så sköna vanor som ledig som jag helst inte släpper taget om. Jag har ny inspiration till mitt långsamma liv. Vilket jag kommer skriva mer om under året.

Igår såg jag Hästmannen på svt, finns på svtplay om du missade. Och min längtan efter en liten stuga på landet blev bara större.

Jag har kommit att inse att det finns en väldigt stor del av mig (och den verkar bara bli större) som längtar bort från all hets och stress. Som inte vill vara med på prestigejakten och tävlingen om mest lyckade liv. Jag har ingen lust. Jag tror inte det är därför jag är till.

Och ju mer jag tänker på det desto konstigare verkar det. Att gå med på världens spelregler och hetsa om helt obetydliga saker.

Nej livet måste bestå av mer än det. Mitt liv måste ha en större mening än det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0