soldyrkan och kristen aktivism

Att ta en stund i taget är rätt bra när man är ledig på dagen och ska jobba på kvällen/natten. För då kan man inbilla sig att man har hur mycket tid som helst.

Jag har legat och halvt slumrat halvt läst och blivit inspirerad i vår utesoffa idag. Solen är riktigt skön. Jag läser i "Bli det du ber" som jag köpte för en vecka sedan. Det har verkligen hänt något på läsfronten i mitt liv. Det är jag väldigt tacksam för. Nu när skolan förhoppningsvis är förbi kan jag ägna mig ännu mer åt detta sköna tidsfördriv.

Just nu ockuperas tankarna av hur lilla jag kan göra förändring i världen. Hur kan jag dra nytta av mina gåvor för att bli använd och sprida Guds rike där jag finns och bor? Det är spännande och känns bara mer och mer möjligt. Och alla de tankarna blir bara mer realistiska efter förra veckans nätverksträff där jag fick chans att träffa alla möjliga typer av kristna aktivister. Och än mer aktuella med tanke på denna veckas skriverier om "Ship to Gaza". Jag kommer utveckla dessa tankar under torpkonferensen där jag ska hålla seminarie i "Hantverka för en bättre värld" och "Kreativ efterföljelse". Jag lägger nog ut mina tankar här också sen när jag delat dem där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0