det blir inte roligare än man gör det

Det finns personligheter som aldrig är nöjda. Som alltid längtar bort till något annat.

Det är något jag inte riktigt kan förstå. För om man aldrig är nöjd med nuet kommer man ju inte bli nöjd med det nu som kommer sen heller. Det säger ju sig självt! Vad det än kan vara för tråkigt liv man har just nu så måste det finnas något att vara glad över som kan göra att man kan trivas ett tag. För hur det än är så blir det roligare att leva om man försöker trivas med det liv man har.

Man kanske ska fokusera mer på ett område som man gillar under en period då något annat i livet e jättetråkigt?

Jag tror t ex att singelskapet blir så mycket roligare att vara med om ifall man fokuserar på fördelarna med att vara singel. När man sedan väl är i ett förhållande blir det hemskt mycket roligare om man fokuserar på fördelarna med det. Istället för att se nackdelarna med båda civilstånden. Det gör ju ingen glad, minst av allt en själv.

Och är det så att man är ruggigt onöjd med sig själv. Att det finns saker man tycker e dåligt med ens egenheter och personlighet så är det inte svårare än att man kan ändra sig! Det kanske är svårare att ändra sig när man är i ett sammanhang där alla förväntar sig att man är på ett visst sätt. Ta en resa och kom tillbaks som en ny person! Jag tror att vi själva kan påverka vilka vi vill vara och jag tror det går att lära även gamla hundar att sitta.

Allt annat vore idiotiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0