en dag ett liv


Gårdagen var riktigt rolig.
Klockan 11.00 anländer jag på jobbet och möter strax upp med reporter från SR och en av tjejerna som tävlade i designtävlingen. Vi åker tillsammans ut till butiken där kläderna ska visas på modevisning på kvällen. Vi blir intervjuade om hur det var under tävlingen. Vi visade upp kläderna som stod på utställning i butiken. Sen åkte vi tillbaks till stan.
Jag hade ett gäng ärenden innan jag skulle ut till butiken igen så jag cyklade på stan och köpte material och hämtade kläder som skulle visas på modevisningen. Jag hann fixa festligt kort till vinnaren och göra några infotavlor till jobbet innan jag drog vidare.
Vid halv fyra möter jag upp en av de ungdomar jag jobbar med i en cirkel och blir hämtade av vår vän på Bilda. Vi åker tillsammans ut till Bra&Begagnats stora butik i Nasta här i Örebro. Väl där peppar jag min supernervösa ungdom att vara med i modevisningen. Vi ser över ombyten och hur hon ska gå.  Jag tar hand om alla deltagare, visar var de ska vara, hur de ska gå och vad som kommer hända. Kl.17.00 var första modevisningen, först visade Bra&Begagnat upp kläder från sina butiker och sen var det dags för oss. Jag presenterade tjejerna och deras olika bidrag och sen fick publiken rösta på sin favorit. Vi räknade massor av röster och korade en vinnare.
Efter andra modevisningen (och ett hejdlöst shoppande från min sida, det var ju 50% rabatt i hela butiken) så fick vi Lokaltv att intervjua vinnaren. Sen packade vi ihop allt vårt och jag gick mot bussen.

Bussresan spenderades med en annan av ungdomarna jag jobbar med i cirkeln. Vi pratade tonårstid och klädstilar. Jag fick dela med mig av mina erfarenheter och uppmuntra till fortsatt utforskning av vad livet har att ge.

Väl i stan möter jag upp med goda vänner och kollar in tjejkvällen på stan (butikerna var öppna till 21.00).

När vi ska börja åka hemåt ringer telefonen. Kollega och kollektivist har en av våra stammisar kvar på jobbet. Han behöver någonstans att bo. Jag ringer och kollar med andra i kollektivet ifall vi kan ta hem han. Sen åker jag hem och förbereder en sängplats till en vilsen tonåring.

Jag hinner med ett 30min samtal med min Kära.
23.30 stupar jag sedan i säng.

Om livet skulle sammanfattas med en dag så tror jag denna ligger bra till i beskrivning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0