om att aldrig ge upp sina drömmar

Något av det bästa med mitt jobb är att jag känner att jag är som klippt och skuren för det jag gör. Det är med stor tacksamhet jag inser att jag kommit i funktion och har en plats att växa på. Något som jag trivs nästan bäst med är också att få frigöra utrymme för andra att växa. Designtävlingen jag arrangerar är ett sådant exempel. Det är ett tillfälle för andra människor att få utrymme att synas, visa upp sin talang på och få uppmuntran i deras kreativitet.

Så länge jag kan minnas har jag haft brandtal till vänner och bekanta om att fortsätta följa sina drömmar, utveckla sina gåvor. Med besvikelse i tonåren såg jag hur många övergav drömmar och talanger för lite mer "säkra" kort. Det är inget fel i det. Men jag tror människan mår bra av att utforska och försöka nå längre än den säkraste vägen.

Jag är så glad och så stolt när reportaget (ca 3 min in i klippet) från designtävlingens avslutning visades på lokatv under gårdagen. Så glad över att se dessa härligt kreativa personer få en stund i rampljuset. Kanske kan det leda till att de vågar ännu mer?!

Jag har många drömmar kvar för mitt liv och jag hoppas att det kommer födas fler drömmar ju äldre jag blir. Därför att jag hittills upplevt att det lönat sig. Jag har varit med om så mycket roligt bara tack vare att jag vågat följa mina drömmar. Det jag gjorde som ung vad att bestämma var mitt säkra kort skulle vara. Jag bestämde mig och har sedan dess hållit fast vid det att Jesus får bli mitt säkra kort. Så länge jag håller mig nära Honom kan det bara bli bra. Även om vägarna ibland går genom öken och djupa dalar så är jag ändå alltid trygg. Jag har en säker plats i mitt liv och en utgångspunkt och den kräver inte så mkt av materiellt värde för att mitt liv ska fungera.

Så om det är något jag vill uppmuntra till så här i början på helgen så är det att fästa dina ögon på Jesus. För det kan faktiskt leda till att du går på vatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0