viktigt förtydligande

Att Fadern springer mig till mötes och älskar mig oavsett mina sprickor är inte samma sak som att mina sprickor är ok.

Det är viktigt att poängtera. Att det inte är ok att vara sårad, leva i oförlåtelse och bitterhet. Vi är älskade precis som dem vi är. Men det är inte samma sak som att vi är ok som sårade och trasiga individer.

Nej Gud kan och vill göra oss hela, Han kan och vill läka våra själsliga sår så att vi mår bra. För Gud kan det och Han vill. Men du måste inte vara perfekt och hel för att närma dig Honom. Han tar emot dig där du är i skärvorna. Men Gud skulle aldrig nöja sig med att du blir kvar där i det krossade. Han vill plocka upp skärvorna och sätta dem på rätt plats igen.

Det är svårt och jobbigt. Det kräver tid. Det kräver förtroende för att Gud vill oss väl. Och det kräver att vi förstår att de skärvor som är vi kan bli till något helt och vackert och bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0