ett ansikte att söka, en famn att vila i

Det finns personer som har sina rötter djupt ned i källan. Som inte flänger än hit och än dit och försöker imponera. Som utstrålar lugn och kreativitet. Som är nördigt intresserade av sitt smala intresse. Som låter hela livet präglas av inspirationen till Gud och livet. Som inspirerar och imponerar på sin omgivning. Och som knappt inte förstår det. Min vän Jonas Mattebo är en sådan. Nu har han släppt en skiva med lovsånger och psalmer som han gjort tillsammans med sin fru Josefine och några vänner i Umeå. Gå in här och ladda ned gratis eller beställ skivan och få ett helhetsintryck. En annan god vän Sara Sandberg har gjort omslaget.


"Jesus var min ledning, kom mig nära nu.
Du ger mitt liv en mening, bortom allt finns ett Du.
Ett ansikte att söka, en famn att vila i.
En orsak att försöka övervinna rädslan inuti.

Jesus kom nära mig. Och lär mig att älska Dig.
Jesus bli kvar hos mig. Och lär mig att gå med Dig."
(Skriven av Jonas Mattebo)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0