nya insikter

Jag gick en tid och trodde att Gud gjort allt Han kunde för mig. Som att man bara får en riktigt stor upplevelse i livet av välsignelse. Och jag trodde att jag nu fick leva av den erfarenheten och tacksamheten som kom från det. Att det var min aldrig sinande källa.
Men jag hade så fel. För det verkar som att det inte finns någon begränsning.
Jag har i nästan hela mitt liv känt mig som ett darrande asplöv, mitt inre har varit i ständig skakning. Det har aldrig varit av mer än korta stunder. Nu kan det gå långa tider utan ett uns darr och jag inser först långt senare att jag har det annorlunda nu.
Det har inte så mycket med yttre omständigheter att göra. Allt runt omkring är hyffsat mycket som det alltid varit. Och ändå är så mycket nytt!
Det är också väldigt fint att inse att det inte går att tävla om Guds uppmärksamhet eller välsignelse. Det spelar ingen roll hur mycket Han välsignar någon annan, Han har minst lika mycket att ge till dig och alla andra. Vi behöver inte dela lika, vi får alla en egen dos efter det behov som vi har.

Kommentarer
Postat av: Elisabet Svahn

Härliga insikter!

2010-11-12 @ 13:42:24
Postat av: ellen

det här är det längsta du får skriva.bra!!

längre får du skriva högst en gång i veckan. jag orkar inte läsa så långa inlägg förstår du så ofta. o då älskar jag ändå dig. tips från coachen. less is more. eller... lagom is more, in the blogworld. love you wise

2010-11-12 @ 15:21:19
URL: http://distantdiying.blogspot.com/
Postat av: yosofine

Ellen! Alltså jag måste få skriva precis så långt som jag behöver. Men det ser olika ut i olika tider. Ska försöka tänka på att kanske dela upp texter till flera inlägg. Men det är ibland så mkt som måste få komma ut på en gång. Tror det kan vara lika med den som läser att det går olika perioder där man har ork för olika saker.. men jag ska absolut ha dina åsikter i åtanke :)!

Elisabet, tack!

2010-11-12 @ 17:34:11
URL: http://yosofine.blogg.se/
Postat av: ellen

LOVE!

2010-11-14 @ 12:06:46
URL: http://distantdiying.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0