blommor och bär

Hemma hos mina föräldrar blommar det som om sommaren inte var förbi.

 

Gillar deras rabatt som en landskapsarkitekt hjälpt dem med.

 

 

Det här är en av mina absoluta favoritblommor.

 

 

Rododendron som blommar vid skolavslutning varje vår har fått nåt knäpp och blommade en gång till nu på höstkanten.

 

Men vissa blommor har iallafall slutat blomma och istället gett ifrån sig lite frukt.

 

 

Det här är fläderbär. På sommaren gör jag fläderblomssaft och nu på hösten ska jag göra både fläderbärssaft och fläderbärsmarmelad. Kanske slår jag till och gör lite grevinnesylt också eftersom jag fick hem så mycket äpplen hemifrån sist.


Kommentarer
Postat av: Anonym

kul att se lite bilder hemifrån!

2010-10-07 @ 09:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0