i vilket fack är du?

Jag tillhör skaran som lyssnade till namnet indie. Eller jag ville iallafall att folk skulle uppfatta mig som det, jag vet inte vad folk uppfattade mig som. Men jag har insett nu på sista tiden då jag lyssnat mycket på webradio att jag verkligen älskar Indie. Kanalen jag lyssnar på spelar bara så sjukt bra låtar hela tiden (och den heter Indie (jag menar det säger ju en hel del)). Och det har flera gånger slagit mig att jag nog ändå är en person som gillar indiemusik mer än något annat.

Det är konstigt när jag själv inte lyckas få in mig i rätt fack. Jag längtar efter att accosieras med något men tror inte att det någonsin skulle hända och sen kan jag bli förvånad över att jag faktiskt passar väldigt bra i facket. Ungefär som att det är vår högsta önskan att bli placerad i olika fack så folk vet hur de ska relatera till oss. Nej jag vet inte.

Jag tror dock att jag behöver placera mig i olika fack för jag har alltid haft svårt att få grepp om vem jag är. Exakt vad är jag? Vad är mina bästa och sämsta sidor? Vad är mina intressen och vad skiljer mig från alla andra? Det är när jag närmar mig dessa svar som jag lyckas bli lite små stolt över mig själv. Då kan jag få en klump i halsen av tacksamhet över att jag trots allt faktiskt är en unik varelse precis som alla andra. Jag inser till min förvåning att jag faktiskt har något att bidra med. Att det finns en plats också för mig.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej vännen! Älskar din blogg. Den är så fylld av tankar och ger mig inspiration åt alla håll. Du skriver väldigt bra!



Du borde skaffa rannsakningsboken som finns på fin-rummet. Eller så får du leka 100frågor (eg. 20-frågor) med mig. Att rannsaka sig själv kan vara det viktigaste man som människa kan göra. Det handlar inte om att sätta sig själv i fack eller få en stämpel i pannan, utan som du själv skriver, få ett begrepp om vem man själv är. I våran stressade värld vet få ens vilken deras favoritfärg är. Stanna upp och känn efter.

Vi kan leka 100-frågor i morgon om du vill.



Tycker om dig.



Kram /Hanna

2008-12-16 @ 21:20:56
URL: http://www.hwelingrabo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0