anteckningstavla med några små noteringar

Nu går jag mot lugnare tider. Jag har sagt det ett tag men nu börjar jag märka att det inte är lika fullt på schemat som det har varit. Kanske har jag nu tid att satsa på mina rester så jag kan ta ut min examen sen? Jag har några ångestarbeten kvar som jag bara måste göra. De känns som de ultimata proven på om jag är värdig en universitets examen i teologi. Vet inte vad det är men det känns så befriande att få hålla på med något helt annat. Just nu är det väldigt sällan min hjärna snurrar angående någon teologisk diskussion. Jag är numera fullt upptagen med att leva mitt i den.

Ikväll ska vi åter träffas på vår Café/bar för att prata liv och tro och dela med oss av våra liv. Dessa träffar börjar bli viktiga för mig.

Det är nu snart 5 år sedan jag insåg att jag led av ett trauma från barndomen. 5 år är lång tid och det känns som jag inombords har blivit en helt ny människa. Jag kan inte beskriva vilken glädje det ger mig. Idag sover jag en hel natt utan att vakna med ont i magen och bultande hjärta. Då var det vardag och den blev bara värre. Att ett liv så dramatiskt kan förändras är jag ett bevis på. Allt började med ett avslöjande för mig själv och för andra. Kanske kan jag berätta mer en annan gång.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0