min sena frukost min lediga dag

Jag har undrat ett tag vad ordet på min Pragmugg betyder. Igår letade jag efter en tjeckisk ordbok som kanske kunde ge mig ett svar. Det fick jag också, Moje betyder min på tjeckiska. Min kopp. Det var fint tycker jag. Jag har ofta svårt för det där med att säga att något är mitt. Att tiden är min och inte till allas förfogande. Helgen är min. Den lediga dagen är min. Jag försöker lära mig att ge mig själv egen tid som bara är min. Jag skaffade ny telefon förra veckan i detta syfte. Min telefon med telefonnummer som jag haft i 10 år var alltid på och till allas förfogande. Jag kände det som att jag aldrig var ledig. Skulle jag stänga av telefonen skulle ingen nå mig inte ens i familjeärenden. Så ville jag inte ha det. Jag har därför skaffat mig en ny telefon och passade på att ta en med bra musikprogram och kamera. Jag ska strax bjuda på lite bilder i från den.

Men innan dess vill jag passa på att tipsa om en artist som spelas mycket just nu.

one man freak show

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0