En människa är aldrig klar.

 

För ungefär fem år sedan flyttade jag från mitt kända sammanhang och flyttade långt bort till det okända. Jag gjorde detta för att jag längtade efter förändring och för att det liv jag levde inte fungerade för mig. Jag jobbade massor, var ständigt deprimerad och förföljd av ångest. Jag hade för längesedan slutat umgås med mina vänner och jag stod inte ut med mitt liv. Jag flyttade till Norrland för att vara mig själv för en stund.

 

Efter min flytt var det som att jag började ett nytt kapitel i mitt liv. Jag kallar det öken och läkedomskapitlet. Jag avskärmade mig från ett hektiskt Stockholms liv och tog mig till stillheten och till vardagen. Där i vardagen ägnade jag mig åt att fördjupa relationer. Det blev en tid då jag fördjupade relationen till mig själv, till Gud men också till andra människor. Jag fick styrka att ta itu med min ångest som jag levt med i 20 år. Jag började nysta upp trassel i mitt känsloliv och insåg en hel del jobbigheter. De åren insåg jag att människan har en förmåga att förändras om man bara bestämt sig för att göra det.

 

Jag tror att detta gäller alla. Jag tror att vi har möjlighet att påverka hur vårt liv ska se ut oavsett i vilken ände vi började det och oavsett vad vi varit med om. Jag tror att det är tänkt att vi människor ska leva våra liv på en väg. Vi går mot något och medan vi går så möter vi olika omständigheter som kommer prägla oss och göra så att vi växer och utvecklas. Vissa personer har stannat på denna väg och gett upp vid första korsningen för de vågar inte besluta sig för åt vilket håll de ska gå. Jag tror det viktigaste är att vi fortsätter gå. Skulle man svänga in på fel väg kan man alltid gå tillbaks eller hitta en bättre väg.

 

Jag har lärt känna mig själv och lärt mig trivas med den jag är. Jag tvingar mig inte längre in i sammanhang där jag inte trivs. Jag har frid över att jag inte behöver finnas där. Jag känner inspiration över att få vara i sammanhang där jag växer och utvecklas som människa. Detta har gjort att jag fått en ny relation till min omvärld och till Gud. Jag lever inte längre i prestationskrav utan jag känner en frihet över att få vara den jag är i alla delar av livet. Det är livskvalité.


Kommentarer
Postat av: evelina

yesss! vad glad jag blev av denna läsning!

2008-09-04 @ 13:15:20
URL: http://ugglanharordet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0