Rummet/Butiken/Inspirationen

Jag har fått lite reaktioner kring det jag skrev om Rummet. Jag jobbar som kreativt ansvarig på ett Café och där håller jag på och starta en liten Butik/inspirationskälla. Tanken är att steget mellan produktion och försäljning inte ska vara så långt. Men tanken är också att man ska kunna hitta lokalt designade saker och rättvisa produkter i butiken. Något fint till hemmet eller garderoben som också kan ge inspiration. Jag provar egentligen mina idéer för att se om de funkar. Jag har massa saker jag vill göra och här får jag utlopp för dem så jag kör på. Men det är rätt slitigt. Många extra timmar. Idag var jag på jobbet 9-17.30 på min lediga dag. Allt för att få ordning och komma igång med det jag drömmer om. Kanske att jag någon gång i framtiden kan ha detta som heltidssyssla?!

 

Idag skulle i alla fall vår glasmonter upp! Jag började skruva och kliade mig i håret över Ikeas instruktioner. Jag gjorde fel och fick göra om. Då kom Michaela som är en volontär från min grupp. Hon skulle bara förbi lite kort men förbarmade sig över mitt slit. Så vi tog oss an skapelsen och var så nöjda när montern stod upp färdigmonterad. Glädjen varade dock inte länge eftersom jag mitt nöt hade vänt upp och ned på två ramar så vi fick inte fast dörren. Det var bara att skruva loss och börja om från början igen. ”Den här gången läser vi exakt ur instruktionsboken” säger Michaela. Suck. Vi kom så långt som till de sista 3 skruvarna då tog det stopp. Det gick helt enkelt inte att skruva in dem. Då var vi tvungna att ropa in vår "nye ledare" Marcus. Han kom med ny livskraft och efter en liten stund var alla skruvar på plats och vi kunde pusta ut. Jag kunde äntligen ta sista fotot till vårt montagebildspel och sedan åka hem.  Men det är skönt. Ett steg närmare butikens premiär. Nu ska det ordnas och sorteras och pysslas så det blir riktigt mysigt och fint!

Håll tillgodo här kommer en serie bilder på hur det såg ut!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0