Sån befrielse!

Det pratas mycket om min nya mall men det är vad jag jobbar med just nu. Ikväll träffade jag två vänner på en Café/krog och hängde. Jag var trött på att vardagen alltid såg likadan ut och att jag inte hade tid att umgås med vänner en vanlig onsdag. Jag ville ta tillbaks gemenskapen i vardagen. Därför träffades vi där på stället där man både kan fika och ta en öl utan att något av dem är något konstigt. Och utan någon planering så gick samtalet in på livet i  och utanför mallen. Jag är inte ensam om att känna att mitt liv med skola och jobb och intressen inte alltid går ihop med kyrkans värld.

 

Nej vi är faktiskt ganska många som inte är innebandykristna. Men problemet är att vi inte syns och det finns alldeles för få forum för oss att ses.

 

Jag vill därför passa på att tipsa om Fem rum i en källare och Fem bröd och två fiskar. Två samlingar i helgen som passar för den som gillar alternativ musik och avskalade gudstjänster.

 

Ps. är det inte lite konstigt att Word inte hade några åsikter om ordet "innebandykristna"?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0