inför jul

När julen närmar sig brukar jag lägga mer tid hemma och mindre tid ute på fläng. Jag tar tid att pynta och boa in mig och bakar mer. Både till mig och andra. Jag tycker det är fint att ge bort hembakat godis eller en fin kaka. Eller att baka en till att ha hemma och ställa på fina fat. Att tänka på alla små saker runt omkring. Inte bara på ingredienserna utan på helheten. Varje år bakar jag min saffranskaka i år provade jag en ny frosting med riktigt mycket kakao i. Det blev gott och uppskattat i kollektivet.

Den här veckan hoppas jag hinna baka några andra favoriter, chokladskorpor med kanelströssel och saffransskorpor med mandel. De är mycket goda, håller länge och är fina att se på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0