lägger en ny grund

Det här året har innehålllit massor med saker som jag för några år sedan knappt vågade drömma om. Jag känner mig tacksam för det jag får vara med om. Dessa erfarenheter har gjort mig starkare och mer säker på vem jag är och vad jag vill med mitt liv.

En sak som dock släpat efter som en tung mantel är skolan. Jag är inte klar och jag har inte haft tid eller ork att riktigt ta itu med det. Jag har flera gånger försökt men det har varit som att ta itu med ett stort svart moln som slingrar sig ur fingrarna. Det har blivit obehagligt att ens tänka på det.

Men nu så här när jag är inne i avslutningen av det här året så har jag fått ny kraft att ta reda på hur det ligger till med min examen. Jag har gjort de nödvändiga kontakterna och frågat de nödvändiga frågorna. Och hitills har det gått bättre än jag vågat tro. Det känns just nu som att jag med de sista krafterna jag har får förbereda och lägga en ny grund för nästa år. Nästa år ska jag nå nya höjder på olika sätt. Det är mitt mål.  Och för att det ska vara möjligt behöver jag nu möta mina demoner.

Tack vare att jag orkade ta itu med vissa bitar så har jag helt andra förutsättningar för nästa år. Det känns spännande att tänka på att jag skulle kunna bli av med den här "måste göra klart min examen" stress som hängt över mig det senaste året.

Och det här är ju på samma sätt som med många andra negativa känslor. Man blir van och tror att det alltid måste vara så här. Man blir trygg och orkar inte tänka att det finns alternativ för det känns för jobbigt att ens tänka på och ännu värre möta den där klumpen som ligger i vägen.

Det kommer komma nya klumpar som ligger i vägen. Men för varje klump man besegrar växer modet och vissheten om att det alltid ordnar sig. Och Gud är med mig så vad har jag att förlora?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0