nyårslöften

Jag har aldrig varit mycket för att lova stora saker som sedan bara ger dåligt samvete eftersom man alltid sätter ribban för högt. Men jag håller faktiskt på att skissa på ett nyårslöfte. Jag funderar lite på hur jag ska lägga upp det och vad det ska innehålla. Syftet med löftet ska vara att minska min klimatpåverkan.

Just nu är jag inne på en variant en svensk designer körde med ett år. Hon köpte inga kläder alls under ett år utan sydde allt till sig själv. Något sådant funderar jag på fast med vissa undantag. Nu har det gått några år sedan jag sydde ofta till mig själv. Det har framförallt varit tiden som varit bristvara. Så i det här löftet måste någon form av tidsplanering finnas.

Ja det är mycket att tänka på som du märker. Brukar du ge nyårslöften? Brukar du kunna hålla dem i så fall? Ska du ge något löfte till nästa år?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0