solens mat

Jag såg på solens mat härom dagen och blev så sjukt sugen på färsk pasta och vin. Jag blev så pass sugen att jag bestämde att jag ikväll skulle bjuda min pojkvän på middag med tända ljus. Så jag har inhandlat allt som behövs för en riktigt lyxig Pasta Carbonara. Receptet är väl beprövat av mina lillebröder så jag var tvungen att yngsta brorsan för att få veta exakt hur han gjorde sist när jag fick smaka av hans carbonara. Dock blev det inget vin. Jag vill inte ha alkoholhaltiga drycker hemma utan köper hem om jag någon gång vill ha det till en middag. Idag hade jag kanske velat att det skulle vara lite mer planerat så vi kunde få hela smakupplevelsen. Men vi får dricka annan dryck till maten och det brukar gå minst lika bra.

Så sista kvällen på ledigheten ska firas med lite extra pompa och ståt i mitt lilla och svinkalla kök (elementet är ur funktion).

Imorgon ska jag till mitt älskade jobb där vi ska möblera, måla och fixa till det. På fredag öppnar vi igen och det ska bli roligt att få köra igång igen!

Kommentarer
Postat av: lisa

hej



typiskt att du blev sjuk, hoppas det gått bra idag.. måste säga att jag nog inte hinner ses förrän nästa vecka en galen vecka nu...

hörs kram

2009-01-07 @ 14:28:48
URL: http://litenlisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0