semester

Jag tog en välbehövlig semester från livet i Örebro och drog till skåne för att hänga med min familj. Det började med att jag cyklade till bussstationen för att sitta 8 timmar på buss.

Det blev först ett stopp i Malmö där jag har hängt med min lillebror och hans flickvän. Jag har suttit på uteserveringar och ätit gott och shoppat roliga små saker på små butiker.


 Dagarna i Malmö präglades dock av väldigt trötthet. Hela staden visade upp sig från sin finaste sida. Fullt av magnolior och körsbärsträd i blomning.


Vi fann vila i blomprakten.


Sen åkte jag vidare till Eslöv för att fira storebrorsans 30 års dag. Vi har ätit tårta tre dagar i rad. Mycket gott med både colatårta och bär och marängtårta. Dem har vi fikat på ute.


Vi har suttit i solen och ätit, fikat, grillat, pratat och myst med katterna. Jag har fått en fin bränna, är tydligt röd och vit randig numera. Så nu är våren och sommaren invigd. Vi gjorde det också officiellt med några hundra andra.

Vi åkte in till Lund efter att vi sagt hejdå till alla festbesökare. Vi kom lite sent så det var lite folk som hann ta de lite bättre platserna. Men det var ändå mysigt att stå där och sjunga "vintern rasat.."

Jag invigde min nya jacka som jag fyndat för en 100-lapp. Den syns dock inte så bra på den här bilden.

Vi har spelat kubb, killarna mot tjejerna. Tyvärr var jag inte i det vinnande laget den här gången... Ser du den lilla stigen i gräset? Det är katterna som trampat upp en liten stig runt huset.


Igår var vi på secondhandrunda vi åkte till några hålor i närheten och gjorde lite roliga fynd. Jag gick i temat födelsedag och köpte en fin mugg och en snygg bricka till den.

Så nu har jag lagt grunden för en egen tradition. Fyller man år hos mig kommer man bli väckt på sängen och få dricka ur den här fina födelsedagskoppen!

Nu är semestern snart slut för den här gången. Sen blir det direkt in i arbete och saker att göra. Dags att bära upp flyttkartonger från källaren för snart bär det av till kollektivet.

Kommentarer
Postat av: evelina

verkar som fina dagar!! härligt.

2009-05-03 @ 20:28:38
Postat av: ellen

härligt inlägg!

2009-05-04 @ 21:26:47
Postat av: yosofine

Åh ja det var så härligt att jag känner mig som en ny människa. Jag har laddat batterierna och är redo för några hårda arbetsveckor till innan semester kommer igen!

2009-05-05 @ 10:32:33
URL: http://yosofine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0