juleljus och julefrid

Jag älskar när första advent börjar närma sig och jag kan ta fram alla julsaker. Jag har samlat på mig lite för varje år. Små saker som ger en liten extra mysig december. Jag är inte så mycket för tomtar utan går mer igång på kitschiga ljus och glittriga fåglar.

 

Bakgrunden är en karta över Jerusalem som jag ärvt av min gammel Fasters man, han var teolog och ramade in kartan från en dagstidning och hängde den i hans kontor. Jag tycker den ger rätt känsla till min skåpvärld. Jesus, nattvarden, ljus och stjärnanis ger rätt fokus på tiden framför. Det är Jesus vi firar, pyntet är en tacksamhetens gest till att Han kom hit ned för min skull.

 

 

 

Tillsammans med allt skapat vill jag hylla den som kom med ljus och räddning in i denna värld.





Självklart har jag ordnat med nedräkningen inför jul. Adventsljusstaken har jag gjort själv genom att lägga folie och sen mossa på en träbricka. Sen har jag klippt upp hål för ljusen. Siffrorna hittade jag i en butik i stan, har letat efter såna sen förra julen. Kanelstänger och en fågel håller ljusen sällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0