jag vill se fler nördar

För några år sedan hade jag en kompis som körde turnébuss med ett band i staterna. De tog med sig en skön kille hem som hängde på frizon den sommaren, om jag minns rätt. Killen heter Bradley Hathaway han är en person jag blir riktigt inspirerad av. Därför att han är så otroligt nördigt cool.

Mest på det sättet att det känns som att han är äkta. Han lever ut det som finns därinuti.

 

På frizon då för några år sedan stod han på ett betonggolv och läste poesi för oss. Vi stor i en ring runt han och fick närkontakt.

Det är alla de där som vågar satsa fullt ut. Göra sin grej. Bli fullständigt toknördiga på sin lilla pryl som inspirerar mig. Därför att det känns som om de gräver ifrån en djup källa. Det som de lever av är något stort och livgivande. Det ger oss hjälp att se världen och våra liv på ett annat sätt. Inte ett flyktigt sätt men i nya perspektiv.

Det är så jag ser på konstnärskapet. På livet med uttrycken och nörderiet. Det handlar om att gräva djupare där man står ned till ursprungskällan.

För att se några sådana live rekommenderar jag att bege dig till frizon själv. Vem vet du kanske blir smittad att bli nördig själv?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0