utlovad bild samt recept

Förra veckan målade jag mina köksmöbler och bilder på hur det såg ut visade jag igår. Då lovade jag att jag skulle visa det färdiga resultatet. Större delen av den här dagen har jag legat i min soffa. Nu har jag läst ut boken "Äntligen Alice" och sen har jag sett på nästan hela andra säsongen av Rachel Zoe project. Sjukan börjar ge med sig. Vi får dock se hur det blir efter den här kvällen. I mina tunna mysbyxor och mitt linne tog jag nycklarna till tvättstugan satte på mig sandaler och slängde igen dörren efter mig. Just som jag gjort detta kommer jag på att jag inte tog med mina hemnycklar. Provar tvättstugenyckeln i min dörr både en och tre gånger. Det gick inte att få upp dörren.

Istället för att gå ned i tvättstugan en sista gång med mina sista fixar krafter för dagen. Så tvingas jag gå ut på stan i min sjukdomsklädsel. Genom halva centrala stan till min vän som har extranyckeln. Då hon inte svarar fick jag fortsätta genom resten av centrala stan till jobbet och där låna tröja och telefon för att jaga rätt på nyckeln. Sen promenera hem igen. Jag kom in och allt gick på mindre än en timma. Men det var mycket att gå med en aning för lite kläder. Hoppas denna utflykt inte förvärrar läget utan att jag får fortsätta på bättringsstigen.

Hur som. Det blev inga foton tagna i dagsljus på köksmöblemanget. Men istället lägger jag till en bild på en soppa jag gjorde häromdagen samt receptet på den. Typ den godaste soppan jag någonsin gjort, hoppas den smakar lika bra när jag tillfrisknat.

Så här blev bordet och stolarna efter att jag målat dem. Självklart med en vattenbaserad miljövänlig målarfärg.

 

Josefins tomatsoppa;

Smält en klick smör i en stor kastrull

Häll i:

2 st röda lökar finhackade

2st vitlöksklyftor finhackade

6 st färska tomater hälls direkt i när löken fräst några minuter

2 st gula paprikor finhackade

1 burk kokosnötsmjölk hälls i när tomaterna vattnat till sig

Tillsätt kryddor: salt, svartpeppar, socker(ett kryddmått) samt soltorkadetomater kryddblandning

Koka upp i några minuter

Häll i röda linser ca 0,5-1dl låt koka tills linserna är mjuka

Mosa hela soppan tills den är krämig och slät.

Servera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0