strömavbrott och ljusterapi

Den här veckan har rusat förbi. Det gjorde inte så mycket den har varit rätt grå och trist. Igår förmiddag var jag tvungen att sätta in ett ljusterapimöte med en av de godaste vännerna. Vi åkte till stans mysigaste café som är helt vitt och som har stora fönster som man kan sitta i. Det var fint, gav inspiration och hopp om vår.

Nu drömmer jag om vad min lediga helg ska innehålla. Jag har ett lapptäcke att göra och sen mängder av idéer som kräver lite tid och inspiration. Det är oförskämt att tycka att jag måste satsa på en rolig fritid eftersom jag jobbar så mycket just nu. Oförskämt eftersom jag har ett väldigt roligt jobb. Men det är väl just att jobb och fritid inte är samma saker även om man ibland kan undra eftersom fritidssysslorna väldigt ofta liknar jobbsysslorna. Men jag behöver iallafall inte skriva några pressreleaser mitt i natten på min fritid det är skönt det.

Idag gjorde jag ett collage på jobbet av klotterlappar som ungdomarna lämnat. Det gjorde mig glad och det blev en fin affisch. Tror det är lösningen just nu, att pyssla bort vintern.

Vi hade förresten strömavbrott igen. Precis när jag kommit hem från jobbet och tänt lampan i hallen så slocknade precis allt i huset och i hela området. Månen och snön lyste upp medan jag sprang runt med värmeljusbrickan och spred ljus in i varje litet rum. En timme och en förlust i "ticket to ride" senare och vi kunde äntligen koka tevatten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0