riga del 1

Jag har tänkt visa lite av min Riga resa. Den blir nog uppdelad i flera inlägg. Här är del 1 och den får handla om det konstiga och vackra vi fick se.


Life is life

Den här skylten mötte oss när vi kom av färjan.

 

Vid ett av universitets husen spanade vi på dessa figurer uppe i luften. Läskigt och kul på samma gång tycker jag.

 

Det här var inte så kul utan ett av husen mitt emot våra glänsane nya fina hotell. Skarpa kontraster kom att prägla resan.

 

Skum julgran med plastblommor och massa turister.

 

Och många kitschiga hus.

 

Och regnstövlar med nitbälten.

 

 

Och glassdisken som är full av konstverk. Hur ska man vilja förstöra denna fina uppläggning för att få sig en kula?

 

Och blomsterhandlare som har öppet dygnet runt. Det verkade vanligt att ge bort blommor här. Även om många av buketterna skrek 80-tal med brudslöja och rosa rosor så var det ändå rätt gulligt på nåt vis.

 

Det här var allt för denna gången. Det kommer fler bilder längre fram om gatukonsten och om sevärdigheterna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0