visdom från ungdomens år

Jag håller på och röjer och sorterar och städar bort. Och hittade ett handskrivet papper i en av alla pärmar jag ska ställa upp på vinden. På pappret har jag skrivit egna tankar som jag fått under mitt första studieår inom teologi. Jag tänkte jag kan bjuda på mina små insikter från 2001/2002. Rubriken löd "Viktiga synpunkter (mina synpunkter)".

"Det är viktigt att vara äkta. Vara den man är och efter det få en vision. Inte bli den man är utifrån en vision. Är du hiphopare var det då och gör det hiphopare gör, men behåll dina kristna värderingar. Bevara dem högt! Sen kanske du får drömmar/visioner att frälsa hiphop världen. Men det måste ske som en följd av den du är.

Sen ska vi leva som om Jesus kom idag, istället för att leva och tro att Han kommer idag. För det skapar sån förvirring när Han inte gör det. Men att leva SOM OM innebär att man kan planera för morgondagen samtidigt som man är redo för Hans ankomst idag. Hela tiden vara redo om Han skulle komma, göra allt man kan med tanke på att Han kanske kommer, men samtidigt plantera ett träd för morgondagen."

Jag tycker det var fina insikter jag sparat i min pärm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0