summering av helgen

Åh vad det är skönt med långlediga helger! Det var längesedan nu och det dröjer till nästa tillfälle. Men det var verkligen välbehövligt. Att få gå i myskläder en hel helg och inte behöva bry sig om att åka någonstans. Att vara fri att vara ledig och hemma en hel helg är en riktig lyx! Att vara befriad från att behöva åka iväg någonstans är bland det bästa jag vet. Att få lov att bara vara hemma en hel dag utan att ta ett steg utanför dörren. Åh det är så fint! Jag har hunnit andas, pyssla, skapa och sy. Jag har också haft tid att ta hand om högar som legat och väntat. Läst sådant jag inte hunnit med och till och med hunnit upptäcka lite nya grejjer samt lyssnat på sjukt mycket musik.

Idag ska jag fortsätta det inslagna spåret och rensa lite till i rummet. Förbereda inför 2 sjukt hektiska veckor och sedan laga mat till kollektivet. Ikväll blir det både pannkakor och soppa.

Till exempel hann jag in på Ikon1931.se för att läsa de nya bloggposterna. David Åhlén gästbloggar där denna månad, bra jobbat ikon!!! Jag kom även över det här fina inlägget av Lina Mattebo. Jättebra och jättesant. Vi kommer aldrig kunna dela varandras bördor så länge vi låtsas som att vi inte har några.

Jag avslutar med ett citat från hennes bloggpost. "Jag tycker nämligen att Galterbrevet 6:2 är en av de vackraste verserna i Bibeln. Bär varandras bördor, så uppfyller ni Kristi lag, står det där. Men hur ska vi kunna göra det om vi aldrig berättar om de bördor vi bär på, utan gömmer undan dem och torkar tårarna så fort någon kommer i närheten?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0