och älven är så vidunderligt vacker

Nu är mina dagar i Umeå slut för den här gången. Dessa dagar har varit väldigt intensiva då jag försökt träffa vännerna så mycket som möjligt mellan föreläsningarna. Det har gått bra. Jag känner mig så rik och tacksam för alla vänner jag har.

Varje gång jag är uppe blir jag så inspirerad. Därför att livet är så sjukt förknippat med vardagen. Trots olika levnadsöden känns det inte som någon lever i väntan på bättre tider. Även om vi alla kanske gör det på ett eller annat sätt. När jag flyttade upp till Umeå upplevde jag direkt att nuet hade fler minuter än det hade i Stockholm. Det var som att här och nu kunde pågå hur länge som helst. Och "sen"-et var långt borta. Sen är det klart inte alltid så och klart jag kan romantisera min bild eftersom det är mig så kärt. Men jag tror verkligen tidsuppfattningen är annorlunda där mot andra delar i detta land.

Jag behövde det då. Och jag behövde det igen nu. Jag behövde bli påmind, uppmuntrad och inspirerad. Det blev jag så det bubblar över.

Här är ett par av mina intryck från sköna staden med de underbart kreativa vännerna. En liten hyllning.

 

Hemma hos Anna pågår full verksamhet inför sökningen till skola i Skellefteå. Beirut skrålar ut från högtalarna när vi talar om gamla och nya tider och jag begrundar staden hon byggt av frigolit. (ska försöka lägga ut den när jag förstått hur man för över bilder från nya mobilen.)

 

 

 

Nifflas är en skön figur som gör dataspel och otroligt skön musik. Långt klipp men då får man se hans roliga spel också!

 

Hm det här är nog min hyllning till allihop. Skönt gäng som gör sin grej.

 

Sist men inte minst vill jag bjuda på den skönaste inbjudningen jag sett till att komma på husgrupp. (Husgrupp är en mindre grupp knuten till en församling där syftet är att dela liv och vardag, typ.)

" Nu blire åka av ...BabaJaga, Tjännit, Vill mut och Kapar-Majkojm Inbjuder dig till sudanesisk dans, vapenvägran eller husgrupp. -Ta en kappsäck full med uppskov och släpa edra Välsignade snigelhus och radarlekamlar hit. Förvänta dig åtminstone jordens undergång och i värsta fall att du fikar, medans håret och naglarna växer obetydligt. Jesus kommer även att komma! Och han har för övrigt lovat att delta i både bönen och kommer förmodligen att leda lite lovsång, om tillfälle ges. Så de lär ju bli en tämligen speciell erfarenhet. Hör av dig om du ska komma eller inte. -Och du kan ju passa på å kolla med Jesus om ni kan samåka? MvH. /Förmodligen världens bästa människa,-alla kategorier..Tycker iallafall jag! Nej jag ändrade mig."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0