i mitt hjärta

Låt mig få veta vem Du är.

 

Hjälp mig att hitta den jag är. Jag sträcker mig mot Dig.

 

 

Gud kan Du höra mig. Hjälp mig att hitta vägen hem. Där jag kan vara den jag är.

 

 

Min längtan finns hos Dig. Gud låt den möta mig. Hjälp mig att lita på Ditt ord.

 

 

När oron sliter i mitt liv. När känslan blåser bort. Låt mig få höra Dig.

 

 

Hjälp mig att vandra i Ditt ljus. Att inte ljuga för mig själv. Att alltid söka Dig. När mörkret vill fånga mig.

 

 

 

I mitt hjärta, i mitt hjärta.

 

 

Sätt dig, sätt dig, sätt dig ned en stund. Och vänta in din egen själ. Se Mig, se Mig. Se Mig där du är. Och öppna upp dig för Mitt ord.

 

Lyssna, Lyssna. Jag ropar ut ditt namn. Det är för dig som Jag har dött. Kom nu, kom nu. Kom som du är. Jag har ett rum berett för dig.

I mitt hjärta, i mitt hjärta.

(text Fredrik Sundqvist, Eldkollektivet)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0