framsteg

Jag har insett den senaste tiden och de sista dagarna har det blivit än tydligare. Att jag arbetar med saker som jag länge knappt vågat drömma om. I morse insåg jag att jag tog några steg för exakt ett år sedan som lett till helt oanade platser. Det är jag verkligen tacksam för.
Jag har alltid drömt mycket om min framtid och väldigt mycket om just jobb. Det har aldrig varit en längtan efter att göra karriär. Snarare att få uträtta något, få göra något betydelsefullt och framförallt bli använd av Gud. Men det har funnits delar av mig som jag trott varit utom räckhåll för arbetsmöjligheter. Men mer och mer inser jag att Gud är intresserad av hela mig. Att Han vill använda mina gåvor på fler sätt än jag förstått.
Det bästa av allt är att jag verkligen inte kan ta åt mig äran för det. Jag har inte gjort några särskilda strategiska steg utan följt mitt hjärta. När jag bodde i norrland försökte jag verkligen, jag bad, var frustrerad och kämpade för att hamna på rätt plats. Ju mer jag kämpade desto svårare verkade det bli och jag trodde det skulle vara helt omöjligt att få jobba med något som jag faktiskt skulle tycka var roligt. När jag sedan flyttade ned hit så gav jag upp allt det där.
Och kanske var det just det som Gud väntade på. För när jag gett upp kunde Han helt plötsligt öppna möjligheter som jag inte ens visste fanns. Det känns verkligen roligt att få gå den här vandringen. Blint följa hjärtat och se vart det leder, det verkar som att det är mycket spännande kvar framöver.
Och förhoppningsvis gäller det på alla områden i livet, inte bara den så kallade karriären...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0